Igår och idag

Igår var det träff med föräldrargruppen, vi såg på en film om hur man gjorde lite puréer till bebis och så. Carina, barnmorskan, tog och gjorde ordning potatis- och morotspuré som vi fick smaka. Det var helt ok faktiskt, smakade som potatismos med lite morötter. Sedan fick Dennis, Joline och en till bebisflicka (minns inte hennes namn) provsmaka. Joline verkade tycka om det, men Dennis såg lite skeptisk ut och han tuggade mest på sin spytrasa, som vanligt.
Det blev lite över så vi fick ta hem det, så vi ska försöka ge Dennis lite av purén nu och hoppas han kommer gilla det. Fick massa recept på puréer och jag ser fram emot det och att ge Dennis smakprover.

Efter träffen så följde jag med Micke hem med matvaror och Dennis, sedan gick jag hem och tvättade, dammsög och diskade. Sen var det bara till att gå hem till Micke och äta. Potatisgratäng och fläskfilé, muums!
Dennis var snäll och satt och pratade medan vi åt.

Idag är det tänkt att jag ska vara med Elin, det var länge sen nu! Men hon kände sig inte så kry igårkväll, så vi får se hur hon mår idag. Annars har jag inget planerat alls idag. Bara slappa och ta det lugnt.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Jolines mamma heter inte Maria va? :P Det är min kusins barn!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback