Skitväder

47857-5

(Gammal bild från förra veckan...)

Jag vill inte ha snö! Att vädret inte kan förstå det ;) hopplöst. Jag tycker att snön kan komma till jul och hålla sig kvar till efter nyår. Det är bara då det är som allra mysigast med snön.. tycker jag då.
Jag får ta en sväng in till Valbo och köpa mig ett par vinterskor. Mina kängor har nästan inga märken kvar + att det är hål i dom.. Det är inte så skönt att gå med plastpåsar på fötterna.. Blir rätt trångt i kängorna om man ska ha tjocka strumpor på och sedan plastpåse över... Men ja, vad gör man inte för att inte bli blöt om fötterna när man är ute i plasket.
Nej men jag har bestämt mig för att köpa mig ett par vinterskor. Är lite rädd över hur det ska gå med vagnen i snön och med hala kängor... Inte bra.

Igår var Mickes föräldrar på besök, de hade lite tårta med sig och vi bjöd på bullar och kubb :) och kaffe och saft såklart.
Dennis ligger i babygymmet och sover. Det är jobbigt att ligga och titta på tv, förstår ni. Jag lade honom på mage för att se hur han kan handtera nacken/huvudet och det såg rätt stadigt ut, men sedan dök huvudet ner och han började tugga på filten och började gnälla lite. Det är inte kul att ligga på mage för länge - han låg knappt 5 minuter på mage. Han var väl trött, stackarn.

Jag har plockat undan mina papper och kuvert som legat utspridda i lägenheten och rensat lite i bokhyllan. Dock är det mest Mickes saker som ligger i bokhyllan... Alla dataprylar, kablar, DVD-fodral och filmer, böcker, gamla Ginza-tidningar m.m. Onödigt! Han vill inte rensa, men det är väl hans val. Han hittar ju sina saker, så det är väl huvudsaken.. Men det ser så rörigt ut.
Det enda jag hade/har i bokhyllan är några ko-prydnader, ljus och några tavlor. Dom har jag lagt ner i en påse nu. Lika så alla mina papper.
Ska sätta igång tvättmaskinen också.. Men först ska jag nog ta och äta upp sista tårtbiten, hehe. Äta lite bulla också.

Är sugen på att baka, men det känns onödigt. Jag får fixa det när jag är klar med mitt. hmm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback