Dagarna i Hofors

Vi drog som sagt till Hofors i torsdags och fixade ett gäng julklappar :P v i mötte sedan upp mamma/mormor och Andy vid Prix och gick till Hanssons och fikade. Eller ja, mamma och Andy fikade och Dennis & jag åt mat. Bak.potatis med kycklingröra <3 fy fan vad gott det är! Hanssons har riktigt bra mat. Dennis fick pannkaka, sylt och glass :)
Mormor kom till Hofors också. Skoj. Vi gick runt på tomtekväll precis när de öppnade, kl 14. Det var väl som vanligt, inget speciellt och väldigt lite.. Ändå så blev vi kvar till kvart i fem. Mamma och Andy gick hem strax före klockan fyra, mormor och jag gick och handlade lite saker som behövdes fyllas på i skåpen hemma. Mötte morfar och handlade lite till. Då ringde mamma mig och frågade om Dennis och jag vela sova över. Ja tack! :)
Så himla skönt att få slippa åka buss!

Dennis somnade strax före kl 21 den kvällen. Jag höll mamma sällskap framför tvn, åt munk och Skruvar innan hon skulle iväg till jobbet. Andy hade satt upp sig till en raid, så han satt nere och spelade.
Efter att mamma åkte till jobbet så orkade jag bara sitta uppe, knappt, en timme till. Sms:ade god natt till Micke och slocknade med en gång.

På fredag morgon gjorde jag ordning frukost till Dennis och mig. Mamma och Andy sov än så vi hade i nästan hela radhuset för oss själva. Fy fan vad härligt! Need på att bo i radhus!
Vid halv elva så drog Dennis och jag upp till Hanssons och tog en fika med Lotta och Douglas :) länge sen vi träffades nu!
Ett par bort längre bort satt Malin och Liam ;) Dennis kände igen dom och skrek emot dom med munnen full med lussebulle. Tokunge.
 Efter fikat så blev det full fart på Hanssons.. Douglas och Dennis sprang runt, runt, runt, runt och runt. Sedan kom Liam och vela vara med också :)

När vi sagt hej då till föräldrar och barn så gick vi hem och höll Andy sällskap, eller Dennis somnade i hans famn och var lite off.
Jag gjorde ordning mat till Dennis vid två-tre och då åkte snälla Andy till Prix och köpte en pulka :) Så efter maten gick vi ut och åkte pulka. Gud vad kul det var :) synd att jag inte hade täckbyxorna bara.
Vi kastade snöbollar också. Dennis tyckte det var skitkul och garvade varje gång Andy kastade och bollen exploderade emot klätterställningen. Haha.

Vi åkte hem senare på kvällen och somnade tidigt. Vi la oss redan kl 20. Skönt! Nu är jag utvilad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback