Idag då.

Lite seg dag idag faktiskt.. Har diskat medan Dennis var på dagis.. Jag diskade nästan allt i alla fall, diskmedlet tog slut. Hämtade Dennis på dagis till halv två, han sov som vanligt när jag hämtade honom, tog en runda genom Vallhov och väckte honom utanför förrådet "Dennis, vakna nu. Vi är hemma från dagis." Han gned lite på sig och öppnade ögonen men stängde dom lika fort igen. Jag frågade honom om vi skulle gå in och titta på Mora Träsk och äta mellis ;) vad tror ni jag fick för svar? Han nickade och slog upp ögonen och lät ungefär såhär "Mhm!" och nickade lite till.
Vi gick in, tog av oss ytterkläderna och satte oss i soffan för att titta på Mora Träsk. Jag tog fram en yoghurt och kaka till Dennis och jag fick såklart mata honom för inte hade han tid med att äta kaka och yoghurt medan Mora Träsk var igång heller, nej nej.
Trodde Micke skulle komma hem vid tre för han skulle handla på vägen hem, men han kom inte hem förän vid fem-sex. Minns inte riktigt vad klockan var. Dennis och jag började med maten i alla fall, god var den. Italiensk Bolognese /stava?

Strax före kl 20 så fick Dennis vällingen och Micke följa med in i sovrummet, både måste ha slocknat efter att Dennis var klar med vällingen. Vilka trötta killar man har. Flyttade över Dennis till sin säng och försökte väcka Micke :P lyckat.. Jag gick till datorn och tittade på 4 avsnitt av Andra Avenyn som jag klumpigt nog har missat. Har varit så mycket nu så jag har inte haft en tanke på tv.
Väckte Micke ännu en gång, men det var lika lyckat :P Och ännu en gång, wow, det gick.. Trodde jag, han gick upp och borstade och gick och la sig igen. Han var trött så jag får låta honom sova. Ska strax göra detsamma.

Det känns fortfarande jobbigt när jag tänker tillbaka från igår. Och att jag tittar på Andra Avenyn och har ett utav mina andra favoritprogram gående på tvn bakom så bröt jag nästan ihop.
Pratade lite smått med mamma om det tidigare idag när hon ringde, men det var inte så mycket att prata om egentligen. Hade hon gjort samma sak så hade vi kanske kunnat pratat mer om det och det hade nog känts bättre. Men men. Tiden läker..

Klockan börjar bli mycket nu.
Ska tvätta mellan kl 8-12, kanske Micke går med Dennis till dagis imorgon för han börjar inte förän vid kl 14. Vi får se. Går ju så bra att ha med Dennis till tvättstugan, han är så snäll och försiktig.

G'nite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback