Växasäng, bra bra

Efter att jag lämnat en traktor-tokig Dennis på dagis så knallade jag hem, plockade undan på köksbordet, satte mig i soffan och broderade lite + samt tittade på Trillingar, fyrlingar och femlingar på TV4 Fakta. Jisses! Ett par väntade femlingar + att de hade 4 äldre barn. Vilket jobb de måste ha om dagarna!
Dock tyckte pappan att det var jobbigt att ha främlingar i huset, eftersom de inte alltid kan ta hand om alla 9 barn så kom gärna folk i området hem till dom och hjälpte till med bebisarna. Jag kan förstå honom om detta..

Men i alla fall, Lotta ringde upp mig lite snabbt så jag fick en paus i mitt broderande och TVtittande ;) vi pratade om stygn istället. Haha! Vi är fan sjuka, riktiga kärringar som broderar och snackar då automatiskt om våra stygn vi syr. HAHA!
Efter att vi lagt på så blev jag fruktansvärt uttråkad. Inte ens broderiet hjälpte, så jag knallade ner i källaren och bökade fram Dennis växasäng. Fy fan! Efter mycket om och men så fick jag fram den förbannade sängen som stod LÄNGST in i förrådet. Jag hade i alla fall sällskap utav städtanten som försökte sig på att byta glödlampa. Haha, stackars tant, det gick inte bra för henne, så hon skulle ringa efter vaktmästaren istället.

Så snart när M vaknat så ska jag skruva ihop Dennis spjälsäng. Skönt att bli av med den, för han vaknar mitt i nätterna av att han fastnat med foten mellan spjälorna. Han rör sig fruktansvärt mycket om nätterna så det vore skönt om han slapp fastna nå mer.
Dock är den ful, alltså den är repig, väldigt repig och den har en dansande flicka på framsidan :D Inte så passande kanske till en kille. Så nu ska jag fundera ut vilken färg sängen ska ha :) Jag har länge velat måla den i kamo.färger, så det kanske blir det. Ska leta på lite bilder och få lite inspiration :) Skoj skoj!



Såhär ser i alla fall sängen ut! VÄLDIGT repig, som sagt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback