Helgen

På fredag eftermiddag åkte vi till Hofors och sov över hos Mickes föräldrar. Vi blev bjudna på mat och såg på tv tills det var läggdags. Vi skulle ju upp tidigt, Micke och jag om vi skulle hinna med bussen till båten.
Kl 8.30 satt jag, ensam, i köket och åt frukost. De enda som var vakna, förutom jag, var Vicki och Acke.. De låg ute i hallen medan jag åt frukost, sedan kelade vi lite innan jag gick ner till källaren igen, där vi sovit, och duschade i det otorligt fina relax-rummet de ordnat. När jag duschat klart så vaknade Micke, då var klockan kring nio och Dennis var fortfarande inte vaken. Men han vaknade strax efteråt..
Jag gjorde mig i ordning och sedan gosade vi med Dennis innan vi åkte till busshållsplatsen på bruket. 3 timmars lång resa med dryga Sandvikskärringar som satt framför oss, drack alkohol och skrattade hej vilt... Fy fan.
Vi hade en jäkla tur, måste jag säga. Vi var dom första som kom på båten, vilket betyder att vi fick ett skåp att låsa in vagnen, fick välja vilket bord vi vela vid cafeterian :) yeah! Efter vi käkat macka och druckigt ett glad cider var så skutade vi till Tax Free. Alkohol :D festa? haha
Vi åt sedan buffé, supergod mat, sedan tog vi det bara lugnt och väntade på att få stiga av. Bussresan hem var jobbig, Sandvikarna och Valboborna var förjävligt hemska! Högljudda och hemska! Fy fan. Hoforsarna var lugna och inte alls lika högljudda. Några Falubor fanns inte med på bussen.
Vi gick hem från resecentumet till Vallhov,dragandes på den dumma vagnen med 3 lådor öl & gin och en tung kasse fylld med godis och vodka. Men vi klarade oss hem i alla fall, skönt. Dock tog de ju 30 min att gå, men that's life..

Senare idag kommer Dennis :) hoppas han kommer hem rätt snart, för vi saknar honom så!!!!
Jag har diskat och Micke har dammsugit... För vi har ju en katt som gillar att brottas och en annan katt som avskyr det, så vi hade många tussar att dammsuga upp. Haha. Jag ska väl ta och dra golvmoppen också innan. uuuh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback