igår - Trasiga tänder..

..då måste man till tandläkaren! Så är det bara!

Jag sov medan Dennis var på dagis igår, det var skönt. Jag fick 3 timmar till. Jag hämtade Dennis på dagis och vi knallade upp till affären och köpte tvättmedel och lite annat jox.
När vi kommer hem så leker vi lite. Dennis ligger på golvet och slickar sig konstigt i och runt munnen, jag ser att han är röd på underläppen och tänker att han har ramlat på dagis. Sedan ser jag att han har något på ena framtanden så jag tittar efter och RIVER mig på hans tand. Han har ju för fan slagit sönder båda framtänderna UTAN att dagispersonalen sagt något om att han ramlat. Micke blir helt galen och jag grappar mobilen och ringer snabbt till dagis och frågar varför de inte sagt något om att han har ramlat och VAD som har hänt.
Han hade setat vid det lilla bordet i köket med Alicia och lekt, ingen personal  var då i detta rum förän de hör att Dennis gråter. Han hade spräckkt läppen och det blödde, sa de.. Men för i helvete!! Gör barnen illa munnen så tittar man ju på tänderna också!! Vad är det för en jävla personal!?!???
Jag ringer till tandläkaren och de ringer snart upp mig och Dennis får en tid, idag kl 9.50 .. Jag ringer upp dagis igen och talar om att han inte kommer till dagis i vanlig tid och att han kanske inte kommer något alls, det beror helt på vad tandläkaren säger.
Det saknas bitar utav hans tänder, mest på den högra. När jag borstade hans tänder igår så såg jag att hans tandkött har blivit upptryckt på samma sida, på baksidan av tanden.

Efter att jag ringde dagis andra gången så sms:ade jag Mickes mamma och min mamma och berättade vad som hänt. Mickes mamma ringer upp mig och inte är hon glad i alla fall.

Vad är det för en jävla personal som inte tittar till tänderna? Det gör man ju när man slår i munnen, det gör jag helt automatiskt, att man tittar tänderna. Fy fan vad arga vi var igår.
Vi får se vad tandläkaren säger och vad som ska göras. Om han ska få lagning eller som de kanske kan slipas ner.. Något måste göras annars kommer han bita hål i tungan eller läppen om man ramlar nästa gång, för tänderna är sylvassa där de saknar bitar.

Stackars lilla hjärtat.. <3 vi ska göra oss färdiga.. Jag måste duscha eftersom jag inte fick det gjort igår, för att jag sov.............

Kommentarer
Postat av: Anna

nä nu jävlar.. arg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback