Wow, vilken helg.

I fredags var det redovisning på temat - manipulation och ondska! Det gick bra. Jag och några tjejer från klassen hade läst om Dr. Mengele. Minns inte om jag skrivit om det tidigare eller om jag ens skrivit på ett tag. Det är lite mycket att hålla koll på nu när det är skola osv. Efter skolan så skjutsade Lisa och hennes mamma mig in till Storvik, det var snällt :) jag kom ju sjukt tidigt så jag gick till Ica och köpte mig en dricka och höll mig varm genom att klampa fram och tillbaka vid tågstationen. När jag väl satte mig i tåget så kände jag mig inte så bra, mådde illa nästan, men det glömde jag snabbt bort när tågvärden kom. Han var en kort å tjock finne med mycket humor, det var riktigt uppiggande! Det behövde jag :)
När jag var framme i Falun så stod D och väntade på mig. Jag var ju lite nervös på om jag skulle känna igen henne eller inte, men det gick bra. Vi tog en fika på Wayne's och snackade verkligen om allt! Det kändes jätteskönt att träffa någon man kan prata om precis allting, jättetrevligt. Efter fikat så tog vi en runda inne på Gina ;) vi kände oss shoppingsugna och köpte oss några plagg.
Det var jättekul i Falun, kom hem och tog det lugnt resten av kvällen.

Lördag kom S på besök och stannade till idag. Vi åt tacos och såg på film :) Vi passade på att göra något trevligt när Dennis var hos farmor och farfar. Vi sitter nu och väntar på att han ska komma hem :) saknar honom!!!
Vi är inte alls oroliga när han är borta, vi vet att han älskar att vara hos farmor och farfar och leka med Vickie och Acke.
Det har varit en bra helg :)

Nästa helg bjuder på andra trevligheter, nästa helg ändå också! Ojoj.
Imorgon är det skola igen och då ska vi troligen prata om våran resa till Jokkmokk, eller var det var, med hantverksgruppen. Det ska bli spännande att höra vad de har kommit fram till och vi lära söka stipendium/bidrag så att vi får pengar till resan och de saker vi ska göra där uppe. Vi ska i alla fall lära oss mer om Samislöjd och troligen besöka en annan folkhögskola, kanske åka lite släde :) fy fan vad kul det vore!

Och jag måste få skryta lite om Dennis, han är så duktig på att räkna till 10 :) mamma och pappa är stolta. Fick ett sms från Marita om att Dennis hade badat bastu och han hade räknat spotarna i taket och de fanns 6 st spotar i taket :) aaw!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback