Temaarbete

Svenskalektionen är inställd, läraren är sjuk och vi fick i uppgift att läsa vidare i våra böcker, men eftersom jag inte tog med mig boken denna gång så arbetar jag med vårat temaarbete om 1900-talet istället.
Jag har precis skrivit klart om Gösta Adrian-Nilsson, en svensk konstnär och författare som levde i början av 1900-talet. Dock så går det inte att skriva ut färgbilder ur skrivare från datorsalen, men det får jag väl ordna imorgon bitti nere i lärarrummet. Det går fort.
Ska läsa igenom lite om vad som var typisk svensk mat under 1900-talet också, och tanken var ju att vi skulle baka något till imorgon då vi har utställningen, men det skiter sig väl. J är inte här fastän jag sa till henne att jag sätter mig i datorsalen och jobbar vidare på det. Hon har inte gjort något, vad jag vet. Så min tid här kommer gå åt, skriva klart om mat och kanske lite mer om själva konsten och sedan fixa plakat att klistra upp "vårat" arbete på. Hur det går för de 2 andra tjejerna vet jag inte. C hade kommit igång lite iaf.

Är less på slemhostan, så fort jag skrattar så börjar jag hosta. Det är oftast skrattet som gör så att slemet lossnar :P vi skyller på det. Nej men det sitter så långt ner i halsen, kanske lungorna? och det irriterar.
Igår var det förjävla kallt! Innan jag gick till bussen så stod termometern på -21 men när jag väl kom ut och knallade till bussen så kändes det som det var ännu kallare. Det var så kallt att mitt öra frös och gjorde skitont. Än idag är det rött, svullet och gör jätteont. Jag kan inte ligga på det örat, så idag har jag lite ont i nacken också eftersom jag legat åt samma håll inatt.

Nästa vecka har vi sportlov, det kan nog bli skönt. Ska träffa D, vi ska till Valbo och shoppa :) roligt att hon kommer från Rättvik och hit, så då ska jag ju självklart passa på att träffa henne!

Mja, det får räcka nu. Måste sätta igång med arbetet igen. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback