Låång helg

47857-7



Idag är det måndag och ny vecka.
I fredags var Micke hos mig, lekte med Dennis och såg på Idol-finalen. Mitt under en reklam, kl 21:37 ringer mormor och berättar med darrig röst att mamma och Andy krockat.. "Jaha, då är dom döda." vad första tanken när mormor sa "Mamma och Andy har..." och detta inträffade strax efter kl 19.30 och jag hade tidigare försökt ringa Andy för att fråga om dom kan sitta barnvakt till Dennis på lördagen. Jag såg på mobilen att jag hade ringt honom kl 19.37, så det var bara någon minut efter att de hade krockat.
Mormor berättade också att hon och morfar hade mött mamma och Andy i Valbo tidigare på dagen och pratat.. Sedan hade de, ovetandes, om att de åkte hem samtidigt, så mormor och morfar kom som 4:de bil vid olycksplatsen.
Men mamma och Andy klarade sig fint. Mamma har fortfarande ont i nacken, bröstet och armarna. Andy är/var mest i chock.
Hörde sedan att det inte gick så bra för personerna i andra bilen. Föraren fick amputera bort ett ben och operera bort mjälte. Passageraren fick allvarliga hjärnskador..
Bilden ovan är från olycksplatsen, tagen från Arbetarbladets hemsida.

På lördag var Micke, jag, Dennis, Mickes föräldrar + bror och hans morföräldrar i Högbo och åt julbord. Snacka om att man blev mätt, men jag ångrade att jag inte åt gröten ändå. Var ju så sugen, men orkade verkligen inte äta mer.
Sedan blev det slappa. Jag gick till FG för att prata med syster, för mamma hade ringt mig och talat om att hon hade kommit hem från sjukhuset. När vi satt på FG så spelade jag, Elin, Kattis och Sofie Skip-Bo. Kattis gick hem, vi fortsatte spela, sedan vela Sofie gå hem också så då gick jag och Elin också hem och såg på två filmer och åt chips.
Det var trevligt.

Sofie fyllde år igår. Jag knatade dit och vi bakade äppelpaj och blåbär- & hallonpaj. Gott blev det! Medan vi väntade på pajerna skulle bli färdiga så dammsög och diskade Sofie och jag gick runt och tog bilder. Sen kikade vi på tv medan vi åt av pajerna.
Hämtade Dennis och gick hem och mös en massa.

Just nu tvättar jag, ska hänga tvätten nu. Innan så diskade jag, så nu är det bara dammsugningen kvar.. och torka golven.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch vad otäckt med krocken! Skönt att dom klarade sig!

2007-12-10 @ 18:59:58
Postat av: Michaela

Tur att mamma din och Andy klarade sig! du får hälsa dom att dom ska krya på sig från mig!
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback