Mysig picknick i Källslätten

Micke och jag tog tåget till Falun, där mötte Signe upp oss och vi åkte till Källslätten. På vägen dit så mötte vi 3 lösa kor efter skogsvägen. Staketet såg trasigt ut så det hade troligen rymt från kohagen.
När vi kom fram till Källslättens stig så fick vi ju gå en bra bit upp i skogen, kliva över trädrötter, stenar och geggigt som tusan! Stackars Signe hade bara foppatofflor på sig, så hon var ju lite blöt om fötterna när vi kom fram till stället.
Det var himla mysigt! Vi fikade lite och sedan gick vi runt och tittade på omgivningen. Vi trodde att det inte skulle vara någon mer där, men det var rätt poppis faktiskt. De fanns bisexuella kossor i hagen också :P Korna och fåren delade hage och det var mysigt att gå bland dom.
Foton togs också :) finns i min bilddagbok. Orkar inte lägga upp bilder här just nu.
Signe vela mata fåren med banan, men min blixt på kameran gjorde så att fåret blev rädd och den åt bara upp bananskalet :P själva bananen hamnade på marken, men jag tror ett annat får åt upp den.

Det var i alla fall jättetrevligt och ett jättemysigt ställe :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback