Kalas igår hos Theodor

Mitt tangentbord är konstigt.. Det är ju trådlöst, men har ganska nya batterin i. Dom brukar hålla  bra många månader eftersom tangentbord inte drar så mycket ström/power som en datormus  gör.. Nåja.. Ibland när jag skriver så går det inte att skriva och helt plötsligt så går det.. Det är ganska drygt.

Igår ringde jag mormor och morfar och berättade om bilen... Mormor berättade att det stått i tidningen i några dagar nu att det är folk som snor bilar nu och säljer dom utomlands. Det förvånar mig inte att våran  bil är på väg till sydkorea eller var fan som helst just nu. Jag blir så jävla matt på folk som snor!

Dennis och jag åkte tidigt in till Hofors. Vi skulle hämta chokladbollar som Lottas mamma hade gjort på jobbet och eftersom vi ändå går förbi där så knallade vi in och hämtade chokladbollarna.
När vi kom till Lotta så bjöds det på mat, wok :) mumma! Dennis åt två gånger. Han fick något ryck när vi satt vid matbordet och åt & skulle absolut ner och leka bara för att Douglas gick iväg. Sen när Sofie och Vicki/Vickan, eller vad hon heter, hämtade Douglas så började Lotta med tårtan. Theodor fick sätta godiset på tårtan och då satt Dennis och åt upp resten av maten som var kvar på tallriken. Matvrak.
Sedan ramlade alla barnen in :) oj vilket liv det var under hela dagen. Dagen var full utav kakor, tårta, leksaker och BUS!! Så som det ska vara på barnkalas.
När kalaset tog slut så hjälpe vi alla åt att städa upp. Dock började jag att plocka redan INNAN kalaset var slut :P Lotta såg förvånad ut och frågade vad jag höll på med, "Städar" sa jag och hon bara skrattade.

Vi åkte hem på kvart i sju-bussen och på bussen satt syster Sofie och Emeli. De skulle in till Gävle på bio, de skulle se Yes Man.
Sprang sedan in på affären och handlade lite mjölk och bröd för att sedan gå hem och äta nån macka och sedan sova. Dennis och jag gick och la oss vid nio och vi somnade nog rätt snabbt efter att Dennis själv tog undan nappflaskan som fortfarande hade lite innehåll kvar. Han snurrade runt lite bredvid mig i sängen och sen måste jag ha somnat, jag kan inte minnas att jag märkte att Dennis somnade före mig.


Jag har inte en aning om vad vi ska göra idag. Det blåser som fan ute och jag är då inte så sugen på att gå ut i det vädret. Pappa kanske skulle titta förbi före eller efter att Martin haft träning/match.
Jag ska i alla fall slänga Dennis ner i badet och försöka gnugga bort all bläck som han ritat på sina ben och fötter. Jättevackert ska ni veta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback