Hallå i stugan!

Igår var mormor, mamma och jag iväg till Barnens Hus i Hemlingby. Köpte en babysitter "Fisher-price Aquarium Take-a-long-swing", badbalja samt en sopkorg för blöjorna.
Vi åkte sedan in till Valbo och plockade på oss en hel del saker - kläder, mössor, blöjor, nappar, våtservetter, tvättlappar, nappflaska m.m. Det blev ju en del att bubba hem på sedan.
Har packat BB-väskan med lite saker och ska ta och packa ner lite till ikväll, med tanke på att den är beräknad den 23:e juli (dvs om 3 dagar) Man vet ju aldrig om den kommer tidigare. Jag är ju lagomt nervös, kan jag lova. Men är inte speciellt orolig över själv förlossningen, utan jag är mest nyfiken och nervös för hur det kommer att sätta igång. Jag som är ensam inatt, imorgon natt och i övermorgon natt, men jag har ju mobilen påtankad med pengar och laddaren nedanför sängen och mobilen på nattduksbordet, så det är ju lugnt.

Inatt sov Sofie hos oss. Vi tittade på The Return, men det blev kanske inte så mycket tittande eftersom vi mest satt och pratade under hela filmen. Det blev ganska tidig kväller för både Sofie och jag var trötta. Tänkte kika på Övernaturliga Fenomen på Discovery kl 01, men vi gick och la oss kl 01.15 redan. Orkade inte sitta uppe + att Sofie kände sig krasslig i halsen.

Vi klev upp vid elvatiden på morgonen och drog igång en till film efter frukosten - Blood and Chocolate. Det var någon varulsfilm.. Sofie somnade efter ca 20 min, så jag fick titta på den själv.
Har en film kvar - Prey. Får se om Sofie kommer ikväll, eller om hon ska vara ute eller hemma hos sig ikväll. Annars väntar jag med att se den med henne en annan dag.

Mickes mamma, Maritha, kom förbi en stund idag med bilbarnstolen från Ellen och lite kläder. Hon har ju stickat en tröja, mössa och ett par vantar att ha till bebis i vinter. Hon håller även på att göra en filt av samma garn, den är liksom alldeles luddig. Bild kommer upp i min
bilddagbok senare ikväll.

Jag provade att göra bananpannkaka idag och det blev jääääla gott alltså. Jag älskar banan och pannkaka, så det är kanske inte så konstigt att jag blev så kär i det.
Bananpannkaka med vailjglass. Ååh, kärlek!!

Nu ska jag ta och surfa vidare och bara slappa resten av kvällen!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback