My day

Jao, då var man ett år äldre igen. Hehe.. Det känns inget, kan jag säga, men det inser man väl kanske inte förän om några dagar. Inte för att jag är speciellt rädd för att bli äldre, det är ju bara en ålder.. Så länge man har barnasinnet kvar så är man evigt ung :) eller hur?!

Medan Dennis var på dagis och Micke sov så passade jag på att tvätta, diska, göra rent i köket, duscha och göra mig någorlunda fin i alla fall. Micke fick dammsuga medan jag plaskade runt i slasket påväg till dagis för att hämta Dennis.
Arne och Harriet, Mickes morföräldrar, kom först. De är alltid först ;) Jag kunde inte bjuda dom på fika med en gång för Micke var på affären och handlade hem fikabröd. Vi väntade in Mickes föräldrar, bror Thomas och Jezper innan vi bjöd på fika, mouhahaha! Efter fikat så blev det full fart på Dennis och Jeppe. De lekte nog med alla Dennis leksaker, allt låg på golvet! Jeppe gillade motorcykeln, så den körde han runt och väsnades med. De lekte och de lekte.. Till slut så åkte allihopa hem och det blev äntligen lite lugn och ro. Vi började göra ordning mat och då plingade det på dörren. Det var syster, mormor och morfar som kom :) De fick fika ifred medan vi tre åt mat, sedan var det någon som behövdes badas. Gud så svettig han var efter allt busande med Jeppe! Haha. Han hade ludd i armvecken och på halsen efter tröjan, så mycket svettades han.

Efter badet så mös Dennis med gammelmorfar. Gammelmorfar drog försiktigt ett hörn av badlakanet runt i Dennis ansikte, på halsen, på bröster och på magen. Dennis såg verkligen ut att njuta utav det. Sköning :)
 Men hörrni, min mormor är för go, hon diskade efter oss <3 det gör hon typ alltid efter vi haft kalas. Hon är allt bra snäll!
När de sedan åkt hem så tog vi det lugnt i soffan och började småtitta på Charterfeber. Micke lade Dennis då det började men kom snart ut igen, han kände sig stressad av att ligga ner såhär strax före han skulle iväg till jobbet, vilket jag kan förstå. Jag la mig ner bredvid Dennis, som verkade hur pigg som helst, men ändå låg still.. Det tog inte lång tid förän han vände sin rygg emot mig och somnade. Jag höll mig nästan helt vaken :P Micke kom in och sade hej då innan han skulle till jobbet. Så här sitter jag nu, nyss laddat upp bilder på bilddagboken.se och skriver här. Jag ska ta mig en chokladbit, svartvinbärsdryck och brodera vidare på min tomtemor.

Det har varit en bra dag idag! Grattis på mig!
Dock är jag lite sur för att pappa inte har hört av sig.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback