Rethosta

Nu är ögondroppar fixade. Blev krångel på apoteket då dom inte fått in något recept ifrån hälsocentralen, så jag fick ta ut mina p-piller och gå in till hälsocentralen och fråga vart receptet tagit vägen. Kärringen som knappade på datorn hittade inget recept som skulle skickas.. Efter några minuter så hittar hon det och säger till en annan kärring att skicka iväg ett recept på ögondroppar till apoteket, så vi gick till apoteket igen. Väl där inne så var det smockat med folk + att jag får världens hostattack och var tvungen att gå ut och hosta av mig. Det kliar som fan i halsen och det gör ont när jag hostar.. Tårarna sprutar och känner mig lite utstirrad. Men det var ju tur att det var så mycket folk före mig, vi hann in till våran tur, annars hade jag fått tagit en ny kölapp. Och när det väl är våran tur att gå fram så ringer pappa.. Fan.. Panik.
Jag får i alla fall Dennis ögondroppar och går hemåt i kylan. Fy fan vad kallt det var! Mina öron dog..

Strax efter att vi kom hem så kom pappa och hälsade på. Dennis fick ett pussel och koppar att leka med i vattnet och till annat skoj. Och av Dennis så fick pappa/morfar en tavla.
Snart får vi nog bokhyllor också. Pappa har två bokhyllor som är efter farmor. De är fina och de får väl vara här tills vi hittat några andra, eller så. Vore ju skönt att få undan Dennis leksaker in till sitt rum som vi då ska ordna. Det är ju saker som ska upp i just bokhyllor som är i hans rum.
 Kul att träffa pappa igen i alla fall. Dock ska han flytta till Taiwan i ca 6 månader, någon gång efter nyår... Suck! Får väl se hur det går, om han får något förlängt visum eller så..

Nu håller vi på med maten, vitlöksmarinerad kyckling och ris. Mums! Jag är superhungrig! Det är Dennis också, för han går och tjatar om att få kaka hela tiden :D

Nej man ska väl ta och göra något så att tiden går lite fortare så man får trycka i sig lite mat ;)
Ikväll blir det brodering och äta godis. Yum yum!
Får se om jag hinner skriva något mer ikväll, annars så skriver jag efter nyår eftersom vi ska sova borta över nyår. Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: MaYliinBJ

Du får hare så himla roligt på nyår, med en massa mys det ska vi ha:D så ses vi efter ett nytt år ;)



HARE BÄST!

2008-12-30 @ 18:05:32
Postat av: Michaela

Hemskt o vara sjuk nuförtiden, man blir aldrig frisk :S

Har samma problem här, sjuk mer eller mindre hela tiden :/

Synd att pappsen ska flytta till Taiwan några månader, svårt att träffas då och blir ju så långt mellan gångerna :/

Gott nytt år! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback