Tyson är hemma nu!




Måndagen den 23/6 försvann han ut genom vårat vardagsrumsfönster som stod på vädring.
Igår kväll, kl 22.04, ringer en kille från grannhuset och talar om att han har sett Tyson om kvällarna när han varit ute och ropat in sin egna katt. Han hade sett lappen i tvättstugan och var snäll och ringde upp mig och talade om att Tyson nu fick mat hos en tant i huset intill.
Jag gick ut med en gång för att titta efter om det var Tyson. Mötte killen vid tvättstugan och gick fram till tanten som stod och klappade Tyson som var så mager, så mager. Tanten berättade att hon gett Tyson mat 2 kvällar de senaste dagarna. Varken killen eller tanten har kunnat tagit in honom till sig eftersom båda har egna katter.
Jag tackade snällt killen från grannhuset för att han genast ringde upp mig. Jag blev så glad när jag fick se att det verkligen var Tyson.
Den snälla tanten följde med oss hem och fick hälsa på Nemi. Hon berättade också om när hennes egna katt försvann en gång och som kom tillbaka efter ett tag. Hennes katt hade också magrat men mådde bra. Tanten hade tänkt ringa Djurensvänner idag om Tyson inte kommit till rätta.
Tyson som varit så rund och go är nu bara skin och ben. Ni kan ju tänka er att vara utan mat i över 1 månad.. Stackars liten.
Kelsjuk som tusan är han också! Mer än vanligt, känns det som.
Nemi känner inte igen honom.. Han luktar ju inte som han gjorde innan.. Hon morrar och fräser mot Tyson, men det släpper så småningom. Vi ger honom avmaskningsmedel utifall han har fått i sig något sådant. Har inte känt några fästingar eller liknande på honom, han verkar helt oskadd också, förutom att han magrat kraftigt. Han får sakta äta upp sig nu.
Han är en liten lortgris nu så jag ska ge honom en dusch så han blir ren och fin i pälsen igen.

Just det.. Igår när jag gick och la mig så la Tyson sig bredvid mig i sängen och kelade och sov. Han är så go. Imorse när Dennis vaknde så låg Tyson nedanför sängen, på min sida, och sov. Han följde med oss ut ur sovrummet, gav honom mat och kelade lite till i soffan innan det var dags för frukost för Dennis och mig. Jag tror Tyson tycker det är skönt att äntligen få komma hem, han verkar veta att det är hans hem också. Han bryr sig inte särskilt mycket om Nemi, så han känner nog fortfarande igen henne.

Nej nu ska han få sig ett bad medan Dennis sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback