Blä

Fy vad jag mådde dåligt igår när vi vaknade. Jag kunde knappt äta min frukost. Micke sa till mig att lägga mig ner så jag gick in till soffan och tittade på tv. Jag fick äta min frukost i soffan och det kändes lite bättre när jag fick i mig något. Hade så ont i sidan vid ryggen, fick en alvedon och somnade på soffan. Micke fick väcka mig så att jag skulle hinna in i duschen innan vi åkte. Mådde väl en aningen bättre efter duschen och blev som vanligt efter att vi kom ut i friska luften.
Usch vad dåligt jag mådde. Sen var det lugnt under kalaset, men kände av det onda i ryggen då och då. Tog en alvedon innan jag gick och la mig, blev en tidig kväller..

Vi var som sagt på kalas i går. Mickes mormor har fyllt år så vi var dit och grattade. Micke och jag kom tidigt, Harriett höll på med pajerna som hon skulle bjuda på. Vid fyra så kommer Dennis med sin farmor och Dennis springer fram till oss och ger oss en stor kram. Gossen är hostig och snorig.. igen. Så typiskt. Varför? Hans finger såg bättre ut i alla fall. Det har varit svullet, rött och sårigt sen i torsdags då han hade ramlat på dagis och bitit sig i läppen. Men fröknarna sa då inget om att han gjort illa fingret. Det såg lite infekterat ut men farmor har skött det så det såg bra ut nu.
Vi åt en massa paj, tacopaj, salamipaj och paj med renskav. Jag åt bara utav tacopajen och tog med lite hem som Dennis och jag ska dela på lunchen.
Blev en massa bus och stoj tills vi fick fika, mera bus och sen åkte vi hem när klockan var runt 18. Vi kom hem och tog det lugnt, sen var det dags att sova.

Dennis har hostat som bara den inatt. Det är så tråkigt att han inte fått vara frisk under 5 veckors tid. Men det blir väl så när man går på dagis. En riktigt bacillställe det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback