Kexchokladpaj



Igår gjorde jag en kexchokladpaj som jag hittade i tidningen Familjeliv.se
Jag kände för att baka och var sååå sugen på choklad, så det fick bli denna ^^




Kexchokladpaj  6-7 portioner

5 st kexchokladkakor (55 grams)
4 msk smält smör
150 g mörk eller ljus choklad
4 msk vispgrädde
3 äggulor
1 tsk  vaniljsocker

1. Sätt ugnen på 175 grader. Krossa kexchokladen i matberedare. (Jag krossade med händerna ner i en bunke)
Blanda ner det smälta smöret och rör om. Tryck ut smeten i en smord pajform. Grädda mitt i ugnen i ca 8 minuter. Låt svalna.
2. Smält chokladen över vattenbad och blanda med grädden. Rör ner vaniljsocker och äggulorna. Häll blandningen i pajskalet.
3. Låt stå kallt i kylen i 4 timmar. Servera med grädde eller vaniljglass.

Tips: Varför inte testa med kexchoklad med mörk choklad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback