Skratt

Nu har vi varit hemma 1 dygn. Det var skönt att komma iväg lite, jättekul att få träffa Anders, Kattis och Josefin igen. Vi har ätit en massa tårta, såg på film när barnen lagt sig och så. Riktigt trevligt. Synd att vi inte kan göra det oftare, det är ju sisådär 13 mil till Orsa. Det är egentligen inte så farligt långt, men det kostar ju därefter en hel del istället.
Lika är det med Johan och Sanna, vi bor ju ca 15 mil ifrån nu också. Men det löser sig, man kan ju alltid hälsa på då och då :)

Idag var jag till AMS på möte om "Jobbgaranti för ungdomar", vi var ju rätt många och är glad att jag fick träffa en handläggare rätt fort så man slapp sitta och vänta hur länge som helst på sin tur.
Jag fick träffa en SNÄLL tant, det är inte ofta man får en snäll handläggare. Hon var riktigt rolig faktiskt.. Vi satt där och pratade lite och så avbryter hon mig mitt i meningen "Du, jag måste fråga.. Är du norrlänning?" "Nej" svarar jag "Jag är från Hofors och har i helgen varit i Orsa.." "Jaha, ja det förklarar ju saken. Du lät inte alls som en äkta Sandvikare" sade tanten och så skrattade vi.. Jag har lätt att fastna i en dialekt :P tur att jag inte fastnat med Sandviksmålet, det hatar jag! haha. Hon frågade också om jag var duktig på att sjunga, för hon har hört att om man har lätt för att snappa upp dialekter så kan man vara bra på att sjunga.. "Nää, jag är nog bättre på språk än på att sjunga" svarade jag :P det stämmer, jag har lätt för att lära mig ett nytt språk, men idag kan jag inte fler än svenska och skolengelska :P haha

Dennis har nog åkt på ögoninflamation.. Igår när vi åkte från Orsa så såg jag att han hade blä i ena ögat, det är borta idag och är nu i det andra ögat istället. Får hoppas att det inte blir värre bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback