Jävla sjukdomar

På förmiddagen har jag dammsugit och torka golven, dock inte i sovrummet då M fortfarande låg och sov då jag brummade omkring med snabeldraken. Tog sedan en paus, åt upp resterna från rotfruktsgratängen och broderade lite. Började sedan med disken när M gick och hämtade Dennis på dagis. Skönt, då slapp jag stressa mig in i duschen, vilket jag fortfarande inte har gjort.. Duschat alltså. Ingenting har blivit som planerat idag - M är dålig, han spyr (försöker i alla fall, han har inte ätit något idag så det finns inget att få upp) och har feber. Vi som skulle se på film ikväll när Dennis somnat, men istället blev han sittandes på badrumsgolvet framför toaletten och låg i soffan och kunde knappt hålla sig vaken. Stackars babe.
Det verkar lite konstigt om just M åker på typ magsjuka, han som knappt träffat något folk - vilket Dennis och jag har gjort + att vi ätit utav precis samma saker.. Varken Dennis eller jag känner oss dåliga. Nåja, hoppas han mår bättre imorgon.
Tänkte ju att vi skulle åka in till Hofors imorgon och hälsa på mor och Andy, men man vill ju inte dra dit några sjukdomar och först så sa M att han vela ta en promenad till "nya köpis" (Willys, Rusta, Dollar..), men mår han då som han gör nu så blir ju han hemma. Kanske att Dennis och jag går ut och leker i snön istället då. Men ja, så i natt får M sova i lilla rummet så han inte ligger och andas på mig och riskerar ännu större risk för att smitta ner både mig och Dennis. Vore skönt om vi höll oss friska eftersom vi varit så sjuka med förkyldningar så länge nu.

Jävla sjukdomar..
Jag ska väl kanske ta och sy något stygn på broderingen.. Ser nu att klockan är snart 00.00 så jag funderar nästan på att gå och lägga mig istället. Men det är ju jävligt kul att brodera :D svårt val där faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback