Kräka

Jaha, kl 6 vaknar jag och kan inte somna om, lika bra att kliva upp.. Skit.

Stackars Dennis är sjuk, det är väl typiskt!?!?!!!!?! Fan! Lär väl inte bli något av med att åka till Hofors imorgon, beror helt på hur Dennis mår idag. Han får inte komma till dagis i alla fall, 24 timmars-regeln för febern..
Han kräktes 3-4 gånger igår, upp kom bara segt slem. Det är ju skönt att han får upp det. Han hostar ju så mycket och det rosslar i halsen på honom, så jag kan förstå honom att det var skönt att kräkas upp den där skiten.
Dock kräktes han i våran säng inatt, lagomt vid midnatt så Micke fick byta sängkläder och Dennis somnade med en gång. (Det gjorde jag med, båda gångerna - först vid 19tiden då jag nattade honom och Micke väckte mig, jag broderade någon timme tills Dennis vaknade av hostan och spyan, efter det sov vi gott och Micke vela inte väcka mig då eftersom det var så sent.) Så nu kan jag inte sova längre :P Dennis kommer nog sova någon timme till.

Jag ringde i alla fall mamma igår och frågade om jag fick låna hennes bakmaskin och det fick jag :) YAY! Här skall det bakas bröd! Man kan göra bullar och sylt i den också. Bra sak det där.
Får ta och läsa igenom boken om hur man gör, sedan springa upp på affären och köpa ingredienser. Nom nom! Det vattnas i munnen när jag tänker på nybakat bröd.

Mja, sen då..Många tankar ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback