Lekpark och 20 kronor

Solen har ju tittat fram idag och då har Dennis och jag passat på att varit ute och lekt i lekparken. Vi tog ut tippbilen och hink och spade, men Dennis gungade mest och åka kana. Nu är han modig nog, igen, att åka kana. Förut var han ju så fjantig med det.
När vi lekt klart så gick vi till affären, Dennis sprang runt runt och en utvecklingsstörd kvinna stod och tittade på när jag satte ner honom i vagnen.
När vi gick mot kassorna så sa hon "Jaa, var nu en snäll pojk." sedan stod vi bredvid varandra vid kassan och hon började prata med Dennis och gav mig en 20-lapp. Jag sa att jag inte kunde ta emot den, men hon och hennes mamma insisterade. Hennes mamma berättade att hennes dotter, den utvecklingsstörda kvinnan på ca 30 år, älskade barn och gjorde ofta såhär. "Det är klart att han ska få lite godis nu till midsommarhelgen" sa kvinnan. Jaha, ja det var väl bara att ge sig och ta emot pengarna då. Haha.

Nu är klockan mycket, dags att göra mat.. Fy fan vad det är tråkigt att komma på maträtter. Imorgon när jag är på MiROi ska jag skriva ner en lista med maträtter och sen fixa ett schema så man slipper komma på vad man ska äta i sista sekund.
Hatar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback