Modell för en dag, var det ja..

Lördag: Hade ställt klockan på 07.00 för att hinna med att tvätta, diska och göra mig i ordning för jobb. Letade igenom garderoben efter något snyggt att ha på mig, men det är som vanligt, man blir aldrig nöjd.
Packade i alla fall ner lite ombyten och drog iväg till Gävle för att jobba i ca 3 timmar. Det var en himla lugn dag trots mycket folk på stan. En himla massa Brynäs-supportrar på stan, ballonger och annat skoj, de ropade ut i högtalarna att delta i tävlingar och att Brynässpelarna skulle visa sig på stan under dagen, så jag tänkte att det skulle dra in folk men nej.. Nåja, fick lite sålt i alla fall.
När jag slutade drog jag hemåt, klev av på stan för att möta upp Linda och vidare till Idas far, där Ida själv var. Hon tog sin öl och vi knallade ner till Folkets hus där vi skulle vara modell för en dag. Det tråkiga var att vi fick vänta i evigheter. Vi skulle vara där kl 16.30 och blev inte sminkade förrän klockan var 18.45, kl 19.30 var det våran tur att bli fotograderade. Själva fotograferingen tog ca 1 timme + att vi fick vänta på att få se bilderna på datorn + bränningen, så när klockan var 22 så var vi färdiga, alltså efter 5½ timme så var vi klar. Fy fan vad segt det var!
Men bilderna blev bra och nöjd blev vi, mer eller mindre.

Ida och jag gick vidare till Mias och käkade pizza, för vi var vrålhungriga och ont i huvudet hade vi också. När vi svullat pizza så gick vi till Eightball och spelade biljard och tog en varsin cider, snackade och hade trevligt.

Drar inte upp nån bild på bloggen förrän jag vattenmärkt dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback